Skoči na vsebino
Organiziraj se

5 stvari, ki jih delajo organizirani ljudje

Kot si že ugotovila v svojem življenju, smo si ljudje med seboj različni. Naše razlike se kažejo tudi v tem, kako organizirani smo. Nekateri ljudje so naravno nagnjeni k organizaciji, urejanje predalov in čiščenje kopalnice jih pomirja. Nekateri drugi pa težje ohranjajo red, organiziranje predalov pa jim je totalna muka. Verjetno si se tudi ti že sama med branjem postavila bolj na prvo ali na drugo stran.

Ne glede na vse naše razlike, pa sama kljub vsemu verjamem, da se lahko vsi malce “prilagodimo” in si tako olajšamo skrb za dom.

Zato sem zate pripravila 5 super nasvetov, ki ti bodo pomagali, da bo kljub tvoji naravni-NE-nagnjenosti k redu in organizaciji, skrb za dom lažja!

1. NASVET: Ekspresno skeniranje navlake

Kaj sploh mislim s tem? Govorim o mini-bici-tini-mini majhnih vložkih časa & energije, ko sproti skeniramo predale in omare ter izločimo stvari, ki jih ne potrebujemo več.

Tisto, ko kuhaš kavo, pa odpreš predal, da sežeš po žlici in opaziš v predalu polomljen plastični nož, ki je tam še od spomladanskega piknika. Ali pa, ko vrneš v predal zložene otroške obleke in opaziš majico, ki je otroku premajhna že par mesecev, pa še kar čaka v predalu. No, s tem ekspresnim skeniranjem nož ustrezno recikliraš kar med kuhanjem kave, premajhno majico pa TAKOJ prestaviš v košarico ljubezni.

Seveda so večji projekti odpravljanja navlake bolj opazni, a tudi to majhno, a sprotno & dosledno odpravljanje navlake je ogromno vredno. Ko enkrat osvojimo to navado, to delamo povsem avtomatizirano in tako sproti in brez večjega napora preprečujemo, da se nam doma nabira navlaka.

Kako si lahko pomagaš, da boš lažje sprejela odločitev, kaj ostane in kaj gre? 

Klikni na spodnjo sliko:

Če

2. NASVET: Vsaka stvar naj ima svoje mesto 

Najpomembnejši korak do boljše organiziranosti pa je to, da vsaki stvari jasno določimo mesto shranjevanja. Brez tega, hitro pride do brezdomčkov. Stvari se izgubljajo na kuhinjskih pultih, se nalagajo na komodah in nas jezijo dan za dnem, ker jih le prestavljamo iz enega konca na drugega. Ali pa te stvari obležijo nekje v omari in na njih popolnoma pozabimo, kar lahko povzroči dodaten stres pri iskanju ali pa izgubo denarja, ker kupujemo podvojene stvari.

Ko imajo stvari jasno in enostavno določeno svoje mesto, je tudi pospravljanje veliko lažje. Ne izgubljamo niti mentalne energije z ugotavljanjem, kam to pospraviti, saj točno vemo, kam spadajo.

Označevanje stvari

3. NASVET: Stvari čim prej pospravi 

Vem, vem, v teoriji vse jasno: stvari spotoma vračaj nazaj na svoje mesto 😁.

Razumem tudi, da vedno in ves čas to ne gre.
A vseeno te danes želim spomniti na to, da boste to ti in tvoji družinski člani tudi čim večkrat prenesli v prakso. Ko boste stvari res spotoma vračali nazaj na svoja mesta, bo vaš dom dlje časa ostal urejen. Nasploh bo skrb za dom veliko bolj lahkotna.

Torej, ko pridete domov s potovanja, stvari čim prej pospravite nazaj. Če mogoče še niste odšli na dopust, pa vas to čaka v prihodnjih dneh in te že danes v stres spravlja misel na pakiranje, si TUKAJ preberi nasvete za lahkotno družinsko pakiranje. 

Ko zložite oprane obleke, jih takoj vrnite nazaj v omare. Ne čakajte na popoln trenutek, ker ga ne bo.

Ko končate s kakšnim diy projektom, orodje takoj pospravite nazaj. Ali pa po peki piškotov, s pulta takoj pospravite odvečne pripomočke, ki jih ne uporabljate vsak dan.

4. NASVET: Nakupuj premišljeno 

Ko enkrat začutiš vse prednosti urejenega doma (pa ne na sužnjelastniški način, ampak z lahkotnostjo), postaneš bolj pozorna tudi na to, kaj v tvoj dom sploh pride.

Ne pozabi, vsako stvar plačaš dvakrat. Najprej s svojim denarjem, nato pa še s svojim časom in energijo. Za vsako stvar moramo poskrbeti, jo pospravljati nazaj, jo čistiti … torej na nek način s to stvarjo upravljati. Zato je pomembno, da postanemo bolj pozorni pri nakupovanju.

Kot organizirani ljudje se vprašaj: ali to res potrebujem, je to res moj stil, imam kaj podobnega že doma, si lahko kej izposodim, imam sploh prostor za to, bom lahko/sem pripravljena skrbeti še za to?

Iskreni odgovori velikokrat pripeljejo do tega, da nakup vsaj preložimo, če ne celo prekličemo.

5. NASVET: Horizontalne površine ohranjaj čim bolj prazne

A kaj, ko pa so tako zelo priročne prav za začasno shranjevanje in odlaganje 😉. A če se vrneva nazaj k organiziranim ljudem, naj ti povem, da se le ti potrudijo, da te površine ne postanejo žarišče in zbirališče za stvari in sčasoma tudi za navlako. Žal je tako, da tudi pri stvareh deluje zakon privlačnosti: stvari privlačijo stvari, kar pomeni, da kupček hitro postaja vedno večji in večji. Če imaš v mislih in tudi v rokah (hihi, nič ne bo šlo brez fizične akcije), da te površine ohranjate čim bolj prazne, boste tudi za dom veliko lažje skrbeli, saj čiščenje teh površin ostaja obvladljivo in ne preraste v dve urni mučni projekt.

Prazne površine

Morda se vse to zate bere kot nekaj povsem enostavnega in ti je blizu že danes. Potem si verjetno med tistimi ljudmi, ki so naravno organizirani. Kljub vsemu mislim, da vsi potrebujemo take opomnike, ki nas spomnijo na moč teh navad.

Če pa si sedaj v neprijetnih občutkih, morda zaradi tega, ker enostavno ne veš kje začeti ali pa zelo dobro poznaš vso to teorijo, a je kar ne zmoreš prenesti v prakso, te povabim, da naprej zadihaš. Vsekakor nisi edina. Nato pa ti priporočam, da me še naprej spremljaš na mojih dveh socialnih kanalih, kjer boš še naprej s teboj delila koristne nasvete, ki ti bodo pomagali, da bo skrb za dom lažje: moj Facebook profil in moj Instagram profil. 

Če pa se že predolgo vrtiš v začaranem krogu nenehnega iskanja, pospravljanja stvari zaradi navlake in izgubljanja energije, te povabim, da se mi oglasiš na moj email tina@tinasimcic.si. Lahko me pocukaš za rokav tudi preko zasebnega sporočila na FB ali IG. Vem, da ti lahko pomagam urediti dom, da bo služil tebi in tvoji družini.

Objem, Tina

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja