Skoči na vsebino
Home » Blog » 8 kradljivcev časa in kako se jim izogniti!

8 kradljivcev časa in kako se jim izogniti!

  • od
8 kradljivcev časa in kako se jim izogniti!

“Čas kar beži mimo mene! Nimam časa niti, da v miru popijem kavo!”

Se v resnici zavedaš, kdo so tvoji največji kradljivci časa? Da nam navlaka krade naš čas sedaj poleg mene, čivkajo že ptički. Hihi, malo za šalo, ampak čisto zares boš s tem, ko se posloviš od krame, prihranila veliko časa. Da nespametno brskanje po družbenih medijih ni najbolj smotrno (kmh, khm, ponoven opomnik pa tudi ne škodi kajne?), se tudi dobro zavedamo. Toda velikokrat pozabimo na tiste manjše stvari, ki nam potiho kradejo čas. Zato danes s teboj delim še nekaj drugih področij, kjer lahko prihraniš čas. Pa sploh ne za to, da boš lahko bolj produktivna nekje drugje, jaz bolj navijam za več počitka in sprostitve.

1.Dotikanje stvari dvakrat

Pomisli na to, kolikokrat odpreš e-mail sporočilo, ga na hitro prebereš in si rečeš, da boš odgovorila kasneje. Ali pa na hitro prebereš obvestilo, ki ga otrok prinese s šole in se odločiš, da podpisala boš pa kasneje, ker sedaj nimaš pri roki pisala. Na ta način odlagamo odločitve, kljub temu da smo se opravila že delno lotili in tako le izgubljamo čas, saj se bomo morali z njim ponovno ukvarjati kasneje. Tukaj ti lahko pride prav pravilo magična moč ene minutke: če za opravilo potrebuješ manj kot 1 minutko, to narediš takoj. Takoj izbrišeš e-mail. Takoj nekaj podpišeš. Takoj sporočiš kratko odločitev. Takoj vrneš kozarec na svoje mesto itd.

2.Priprava hrane v naprej / dvojna količina naenkrat 

Morda se ti nasvet zdi nepomemben, a verjemi, da se s tem dejansko prihrani čas. Spomni se na ta nasvet, ko boš naslednjič kuhala.  Greva kar na konkretne ideje kaj lahko narediš:

  • ko kuhaš kašo (ovsene kosmiče, proseno, ajdovo…) lahko podvojiš količino kuhanja in del hrane shraniš za hladilnik in uporabiš še naslednji dan,
  • ko zvečer sesekljaš čebulo za omako za testenine in veš, da boste jutri za kosilo imeli tortilje in boš prav tako potrebovala sesekljano čebulo, lahko obe sesekljaš hkrati in jutri boš imela eno stvar manj za pripraviti,
  • ko kuhaš golaž, ga skuhaj v dvojni količini in eno porcijo zamrzni na naslednjič, ko boš v časovni stiski ali pa se ti ne bo ljubilo kuhati.

3. Jutranja rutina v obliki kaosa

Morda si misliš, da vi sploh nimate jutranje rutine, saj to ni za vas (“to je preveč striktno, s tem se mi ne da ukvarjati itd”). A če se vsako jutro pri vas odvija podoben kaos (iskanje idej za zajtrk, iskanje parov nogavic, ter pregovarjanje kdaj greste od doma in podobno), imate v resnici rutino, a tako, ki vas ne podpira. Zato vsaj premisli o tem, da bi določena opravila, ki jih že tako opravljate, spravili v bolj smiselno zaporedje ali pa kaj spremenili, da bo zjutraj lažje. Vsekakor si lahko na tak način olajšate jutra in se izognete paniki in nepotrebnemu stresu.

Dodaten nasvet: zvečer opravite mojo lifesaver rutino, in sicer #resetkuhinje, kar bo še dodano pripomogla k jutranji milini. Da ti jo pomagam osvojiti, s teboj delim brezplačni vodnik Večerna rutina, moja jutranja rutina. Najdeš ga tukaj >> KLIKNI TUKAJ

4. Pometanje tal

Je še komu neverjetno koliko majhnih drobtinic, smeti in prahu se nabere vsak dan znova. Sicer sem se sama do neke mere sprijaznila s tem in to vidim kot del normalnega nereda vsakega doma. A vseeno je dober občutek, ko so tla posesana. Zato je bil nakup robotskega sesalnika vsekakor super investicija, ki se nama je že povrnila nazaj. Cene teh sesalcev so vedno bolj dosegljive, zato pobrskaj, če je to nekaj, kar ti pride prav. Ti sesalniki omogočajo razdelitev prostorov, kar pomeni, da ni treba vedno posesati vsega naenkrat, če te slučajno skrbi kakšna otroška sobica, kjer bi morala znova in znova odmikati stvari s tal. To je vsekakor velika zmaga kar se tiče prihranka časa.

5. Brez kakršne koli organizacije

Če med kuhanjem neprestano brskaš po svojih kuhinjskih predalih, da bi našla svojo najljubšo kuhalnico ali pa tisti najbolj oster nož, je vsekakor smiselno, da se kuhinjo bolj organizira.  Če iz svoje kuhinje odpraviš navlako in jo organiziraš tako, da so predmeti, ki jih največ uporabljaš, pri roki, lahko pri vsakem kuhanju prihraniš presenetljivo veliko časa. Če ne veš kje in kako začeti z urejanjem kuhinje, sem zate pripravila učinkovit spletni tečaj Urejena in organizirana kuhinja, ki te vodi skozi pot odpravljanja navlake in organizacije na lahkoten način. Preberi si več o tečaju TUKAJ.

6. Neprestano izgubljanje pozornosti zaradi vseh mobilnih obvestil

Ufff, samo pomisli kolikokrat zmoti tvojo pozornost zvok, ko dobiš sporočilo na FB messengerju, Vibru ali pride v tvoj nabiralnik novo e-sporočilo. Vsekakor ti priporočam, da dobro premisliš, katera obvestila so resnično pomembna in izklopi obvestila za vse tisto, kar ne sodi sem. Prihranila boš kar nekaj časa, pa tudi dlje boš ohranila svojo pozornost.

7. Odloči se enkrat

S tem vodilom boš lahko odpravila stres zaradi utrujenosti, ki pride skupaj z nenehnim odločanjem (običajno glede enih in istih stvari). Tako lahko prideš do mira, ki izhaja iz ENE odločitve, ki se sklada s prioritetami tvoje trenutne sezone. Lahko se odločiš enkrat in tako določiš: vsak petek jemo pico, letos vsak otrok za darilo dobi puzzle, ki jih prilagajamo glede na starost, vse papirje vedno odložimo v posebno košaro v predsobi, dolge risanke gledamo le ob sobotah, tla pomivamo enkrat na 14 dni.

To je le nekaj primerov, ti seveda upoštevaj svojo trenutno situacijo.

8. Neskončno iskanje idej za kuhanje

Kolikokrat na teden (ali pa celo na dan) stojiš pred hladilnikom ali shrambo in premišljuješ kaj skuhati oziroma kaj pripraviti, da ti ne bo treba iti v trgovino in ti ne bo vzelo preveč časa?

Da to premišljuješ znova in znova je vsekakor lahko potrata časa (sploh, če ves čas govoriš, da niti kave ne moreš popiti v miru). Rešitev? Odloči se za načrtovanje obrokov, ki deluje zate in za tvojo družino (pssst, vsekakor ne obstaja le en način!) in tako bo odločitev za pripravo obrokov veliko lažja! Šjuuuh, pa koliko živčkov je prihranjenih!

iskanje idej za kuhanje

Koliko izmed teh naštetih kradljivcev časa ima vpliv tudi na tvoj dragoceni čas?

Navijam, da se najprej lotiš enega in tako postopoma pridobiš nazaj nekaj časa.

Objem, Tina

….

Dobrodošla si, da me spremljaš tudi na mojih dveh socialnih kanalih, kjer boš še naprej s teboj delila koristne nasvete, ki ti bodo pomagali, da bo skrb za dom lažja:

moj Facebook profil in moj Instagram profil. 

Če pa se že predolgo vrtiš v začaranem krogu nenehnega iskanja, pospravljanja stvari zaradi navlake in izgubljanja energije, te povabim, da se mi oglasiš na moj email tina@tinasimcic.si. Lahko me pocukaš za rokav tudi preko zasebnega sporočila na FB ali IG. Vem, da ti lahko pomagam urediti dom, da bo služil tebi in tvoji družini.

Objem, Tina

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja